Translater

2013. november 16., szombat

4. Audry

Az ijedtség a döbbenet, a sokk és még ezer olyan érzés kavargott bennem, amit akkor, ott képtelen lettem volna megfogalmazni. A csuklómból ömlött a vér és tudtam, hogy utánam fog futni, tudtam, hogy nem azért engedett el, mert hagy elmenni, hanem mert egy vérbeli barom akinek van képe játszadozni velem, mielőtt egy rutinszerű mozdulattal megölne. Amikor megláttam az ajtóban tudtam, tudtam, hogy nem kiszívták a nyakamat, jobban mondva nem abban az értelemben. Talán még nem fogtam fel, talán el sem hittem, talán csak álmodtam...vagy totál végem lesz két másodpercen belül.
Futottam, ahogy csak tudtam, mi több, az adrenalintól szinte már nem is éreztem a csuklómba hasító fájdalmat. Éppen kikanyarodtam az utcából, rosszul véve a kanyart, így a jobb vállammal rendesen nekiütköztem a falnak, ami lassította a tempómat.
- Gyors egy liba vagy, az egyszer biztos - lihegte a fülembe, miután rám vetette magát. - Gyorsabb mint gondoltam - hallottam egyre közelebbről a hangját, majd egy erőteljes mozdulattal megfordított, hogy vele szembe kerüljek. - Pf, hány éves vagy, tizenöt? - vigyorgott rám. A hajának nap szívta, fakó barna árnyalata volt, a szemei pedig olyannyira sötétek voltak, hogy a gyér utcai világításban teljesen démonian hatottak. Volt valami leplezhetetlen gonoszság a vonásaiban, olyasmi, amit az ember az első pillanatban felismer. Tekintete tele volt gúnnyal és önbizalommal. - Mi van, elakadt a lélegzeted? - túrt a hajába önelégülten.
- Menj a picsába! - ordítottam rá, majd a lábaimmal rugdosni kezdtem, ahol csak értem.
- Nyugodtan, szeplőske, hidd el, neked jobban fáj mint nekem - röhögött a képembe, majd megvillantotta tűhegyes metszőfogait és felém hajolt, miközben egyenesen a szemebe nézett. Nem fordítottam el a fejemet, mivel tudtam, hogy a nyakamra pályázik, igyekeztem állni a tekintetét, próbáltam úgy tenni, mintha nyugodt lennék és egyáltalán nem félnék attól ami most következik, de amikor már túl közel került az arcomhoz, önkénytelenül könny csordult ki a szememből és sikítani kezdtem, ahogy csak tudtam.
Tudtam, hogy nem fogja érdekelni, ezalatt az egy perc alatt, amit vele töltöttem, teljesen kiismertem. Egoista, nagyképű, arrogáns. Nem az a fajta, aki megkegyelmez egy magamfajta ágról szakadt kislánynak.
Aztán minden mindegy lett. Félresöpörte a hajamat, én pedig akármit csináltam a kezeimmel, mintha meg sem érezte volna...majd belém mélyesztette a fogait. Furcsa, euforikus érzés volt, először színes foltokat láttam,majd minden elsötétült. Nem pörgött le előttem az életem és egy idő után már nem is hadonásztam. Nem arról van szó, hogy beletörődtem a halálomba, egyszerűen a testem elernyedt és először mozogni, majd gondolkodni sem voltam képes.

- Komolyan, Tate! Húzz el innen! - hallottam tompán, de érthetően egy nő hangját.
- Csak még egyszer! Megölöm! Esküszöm! - a kissé rekedtes és talán kétségbeesett hang hallatén görcsbe rándult a gyomrom, a hátamon pedig felállt a szőr.
- Menj el!
- Miért nem működött neki a szaros emlékezettörlés? Miért nem öli meg a harapásom? Mi a...?
Aztán csend lett. Óvatosan kinyitottam a szemem. A nő, akit követtem a vámpír házához,annak szájára tapasztotta a kezét, majd kívül lökte az ajtón.Igyekeztem mozdulatlan maradni. Azt hiszem, egyelőre sikerült eltitkolnom, hogy felébredtem, ugyanis a nő egy másik ajtón át távozott a szobából. Ahogy az amúgy nyikorgó kilincs újra hangtalan lett, óvatosan feltápászkodtam. A fejen hasogatott , a csuklómon pedig egyértelműen látszottak a fognyomok.
Csak ekkor jöttem rá, hogy a saját hálómba vagyok. A mobilomért nyúltam, ami mindig az éjjeliszekrényemen várt rám tettre készen, ám nem hogy az, de semmi más sem volt ott. A fiókjaimat kirángatták, a szekrényemből pedig kiborigattak néhány stóc ruhát. A nyitott ablak felé másztam. Nem ez lett volna az első eset, hogy ott távozok, mivel a tűzlétra közvetlenül a párkányom alatt kezdődött. Hangtalanul próbálta elhúzni a függönyt, amikor magassarkút hallottam végigkopogni a folyosón lévő csempén. Az ablak helyett az ajtóhoz rohantam, még épp időben. Amikor a nő benyitott, látta, hogy eltűntem, sőt, tekintetét egyből az enyhe szellőtől lebegő függönyre szegezte, majd odarohant és a párkánynak támaszkodva kihajolt. Ebben a pillanatban kirohantam az ajtón, felkaptam anyu táskáját, ami mindig az előszoba padlóján hevert, és meg sem álltam, amíg el nem rejtőztem a lépcsőház alaksorában lévő kazánházban. Ide csak kóddal lehet lejutni, szóval ezzel nyertem egy kis időt. Elkezdtem turkálni anya hatalmas táskájában. A kulcsokat kerestem, amikkel ki tudom nyitni a garázst, vagy a lenti raktárat. Szerencsére hamar a kezembe akadtam. Erősen szorítottam őket, nehogy összekoccanva hangot adjanak ki, majd visszaindultam. A táska tartalmát odalent hagytam, csak néhány létfontosságú dolgot hoztam magammal. Anélkül feljutottam, hogy bárki is észrevett volna, majd kivettem a Monten Bike-omat, felültem rá és olyan tempóval kezdtem hajtani egy, a tömbünket elkerülő úton, ahogy csak tudtam. Már-már örültem, hogy megúszhatom a dolgot, eltűnhetek innen és bevonulhatok egy elmegyógyintézetbe, amikor kifordultam az utcából és, a teljesség kedvéért, karamboloztam egy másik biciklissel. Olyan erővel csapódtam neki, majd a földnek, hogy sokáig villódzó fehér foltokon kívül semmi mást nem láttam. A kabátom beleakadt egy ágba, ami hosszú lyukat hasított belé, amin szivacspárnák kezdtek kifelé folyni, a nadrágom jobb szárán pedig minimum húsz centi hosszan látni lehetett az alsó lábszáramat, ami akkor elég durván vérzett.
- Élsz? - mozgatta meg valaki a vállamat, mire felé fordítottam a tekintetemet. Mivel sikerült úgy esnem, hogy a fejemet is rendesen beverjem, nem láttam élesen a vonalait.
- Asszem'- nyöszörögtem.
- Hé, én azért jöttem, hogy megnézzem egyben vagy-e! Otthon kellett volna maradnod, a barátnőd, Lara azt mondta, vigyáz rád. Aggódott érted, a házatok előtt várt - hadarta a hang, mely határozottan egy fiatal sráchoz tartozott, nekem pedig fogalmam sem volt, hogy miről beszél és, hogy ki az a Lara...
*E

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése